marți, 14 februarie 2012

Mai vreti povesti cu africani? Mai am.
Vine ieri un senegalez la consultatie; un ONG se ocupa de el (e vanzator cu cearceaful) si si-au pus in cap sa-l opereze si o sa-l, nu stiu cine plateste, dar nu e treaba mea. Era inalt cat usa si imbracat lalai. Ii spun sa-si dea jos partea de sus ca sa-l auscult. Isi da cateva haine. "Si restul!" ii zic si isi mai scoate cateva straturi; ca-n filmele cu 20 de indieni intr-o masina. Cand ma plictisesc sa-l vad dezbracandu-se, ii zic sa-si ridice cele 2-3 bluze ramase. Si de sub tot mormanul de haine se iveste un corp plapand, un torace de adolescent malnutrit, o talie mai subtire ca a mea.

Mai vreti? Mai am.
Acum vreo 3 ani, o cameruneza imi spune, in spaniola fluenta, ca e constipata de cateva zile pentru ca mananca putin, de exemplu ieri a mancat o felie de paine cu branza, cand au bani isi cumpara fructe, dar acum n-au. Era slaba moarta, avea 2 degete amputate la una din maini si cicatrici de arsura pe ambele. Ii spun sa-si cumpere linte, 1,5 euro jumatatea de kg de linte uscata si din aia mananca mai multi. Imi raspunde ca nu au foc (traia cu un grup intr-o "albergue", dar nu stiam ca exista asa ceva neracordat la gaze in Madrid in 2008). Asistenta ii aduce un irigator de clisme si fata ramane in sala de asteptare sa citeasca instructiunile. Revine si-mi spune ca stie ca are hipocalcemie si daca nu cumva o sa-i faca si mai rau.
Iar eu in viata de zi cu zi am pacienti-petarde care iau "o pastila mica alba, dintr-o cutie verde" si nu citesc nici macar numele medicamentului, d-apoi prospectul. Si nu pricep neam ce le zici, desi le vorbesti limba materna.

2 comentarii:

O femeie spunea...

wow.
M-a impresionat povestea cu cameruneza.
Mai povesteste!

nume spunea...

:( Parea scolita, sarmana.
Sper ca nu traiesc multi in conditiile astea.