duminică, 29 martie 2015

Inca mai cred c-as fi fost mai utila in biologie decat in medicina.

Am ajuns la un nivel de stres la care putin imi pasa ce-o sa se intample cu jobul meu. Empatia cu pacientii scade rapid, iar cu apartinatorii e nula. Sursa mea de stres sunt familiile, nu bolnavii, nu patologia, nu sefii, nu subalternii; familiile care trec peste cuvantul meu pentru ca au ele o pila la ministerul local al sanatatii sau la manager sau la maica stareta sau la aia ma-sii. Nu, nu fac pe sefa, nu spun ca trebuie sa fie ca mine, dar nu semnez si nu parafez deciziile altora. Bine, s-ar putea sa fiu foarte incapatanata (mi se spune asta de cand ma stiu), internistul (mult mai blazat ca mine) imi zicea zilele trecute ca nu pot sa-mi pun toata congregatia in cap din cauza unui pacient - pila unei calugarite - pe care vreau sa-l externez impotriva vointei lui; i-am raspuns ca nu-s secretara nimanui, nu scriu dupa dictare si ca m-am saturat sa fac bilete de prelungire a internarii cu care nu sunt de acord; a doua zi s-a oferit sa le scrie el. Mda.
53 de pacienti cu famiile corespunzatoare.

6 comentarii:

Blegoo spunea...

Păii... nuș' de ce te încăpățânezi.
Lumea asta în care trăim... e cum e, n-o comanzi tu cum vrei, că nu ejti cea mai tare dîn parcare.
Omu'... fie el bărbat ori fimeie... e ființă socială - tre' să fim parte dîntr-un grup, șleahtă, trib, gășcuță, famelie, alea.
Ergo... mai lași de la tine, mai dă ăia dă la ei... la final iese bine pentru toată lumea, și toți suntem nemulțumiți.

nume spunea...

Stii cum e cu pilosii? Lasi de la tine pt pila luí peste, afla neica nimeni si te intreaba de ce pe el il externezi si pe celalalt il lasi sa stea mai mult... Ii explici faza cu tratamentul ambulator, cu lista de asteptare, bla Bla... Si la final tot pica o reclamatie, tot iti reproseaza ca e din cauza banilor (spital privat care are contract cu statul).
Nu dau ordine nimanui, dar nici nu accept ordine de la oricine. As vrea o meserie in care sa fiu de capul meu.

Blegoo spunea...

Eh...
Ce să zic, știi tu mai bine cum e treaba - cine-s io să dau sfaturi?

E dificil să-ți dai cu părerea - eu adică - în chestii care-s foarte "specializate" - ca să zic așa.

Cred însă - totuși - că uneori e cazu' să examinezi DE CE unii vor să stea mai mult în spital. Ori de ce familiile vor să-i țină acolo. Că orice spital, cât o fi el de branșat la apă caldă, e tot spital - nu-i hotel de vacanță. O fi vreo șmecherie la mijloc - n-am idee.

Da' cred că o oarece doză de detașare reduce stresu' ăla de care vorbești. Cu ce te-ajută dacă te umpli de nervi că-i lumea plină de proști?

Aș mai scrie foo' 3-4 pagini, da' știu că ești iute la mânie, așa că mă abțin.

(da' tot cred că nu merită să-ți consumi nervii pe d-astea)

BLEGOO (ieșind în grabă pîn stânga scenii, în zgomot dă împușcături): "Nu trageți! Sunt io, Blegu'..."

nume spunea...

e simplu; sunt mosi si babe pe care fiii vor sa-i lase moca la spital; rezidentele costa, la fel si ingrijitorii angajati pt acasa.

pila calugaritei e un caz aparte; e fizioterapeut, sta la vila si ii e frica sa urce scarile interioare ale vilei; castiga 3000 euroi pe luna, dar nu vrea sa dea niciun ban vreunui ingrijitor, asa ca n-are de gand sa se externeze pana nu e in stare perfecta de sanatate.

nume spunea...

spitalul e mai comod decat un hotel; te spala infirmierii, te imbraca, te culca, te scoala, iti aduc micul dejun la pat.

Blegoo spunea...

Păi;
Înțeleg ce spui/explici/detailezi.
Dar.
Tot cred că nu merită să te enervezi pe tema respectivă. E ceva ... cum să zic... ubicuitos?
Prezent peste tot?
Pervasiv în societate?

Comentariul/obsevația/lătrătura mea era cu adresă la d-ta personal - la reacția d-tale, nicicum la situația care te enervează/sâcâie.

Nuș'... zic și io... regret că te inervezi.

Hai, să postăm și ceva "dlăguț", ca să ne mai și veselim, că probleme avem cu tonții.