duminică, 25 octombrie 2009

6 - 9 noiembrie

Sunt pe cale de a face o nefacuta. Si as vrea sa nu las nimanui detalii in caz ca; caut libertatea de anul trecut cand nimeni nu banuia ca ma intorceam pe jos in Lavapies noaptea pentru ca n-aveam bani de taxi si cand ma linistea sa stiu ca nimeni nu-mi ducea grija. Nu stiu cum reusesc altii (parintii mai ales) sa-mi transmita angoasa in locul precautiei si in loc sa ma tem pentru pielea mea, imi doresc sa ajung intreaga ca sa nu-i supar.

Am renuntat la televizor anul trecut cand am intrat in panica trecand pe langa niste musulmani in camasi lungi si cu barba din cuibul de imigranti din centrul Madridului. Cumparam fructe mereu de la acelasi algerian, incercam restaurante arabe, Marocul era fruntas pe "to do list", ma intelesesem bine cu colegii arabi din facultate si evitam sa ascult toate balariile despre musulmani, teroristi, drepturile femeilor bla bla bla. Si cu toate astea mi s-au taiat genunchii cand am trecut pe langa ei. O fi avut legatura cu fobia de barbosi din copilarie, nu stiu, dar cum in momentele alea incercam sa ma linistesc spunandu-mi ca n-or sa arunce in aer tocmai cartierul de imigranti cand sunt atatea institutii la indemana, am tras concluzia ca prostia nu poate fi a mea si ca era cu siguranta indusa. Ca sa evit subliminalele, am scos teveul din priza :)
Atunci de ce naiba am cosmaruri cand ma gandesc sa ma duc un weekend prelungit la Fes?

3 comentarii:

joacadeamine spunea...

Fes nu este neaparat scary, dar este o experienta diferita. Ai dreptate cu televizorul, nici eu nu ma uit de cativa ani buni si asta din cauza ca da, e la originea multor - foarte multor - reflexe sociale pe care le avem. sau la care ne impotrivim, fiecare dupa cum poate. stiu ca nu e nimic scary despre lumea araba, despre grupurile de arabi de la coltul strazii, despre arabul cu care vorbesti, despre arabul imaginar. stiu in schimb pe propria piele ca nu e usor sa traiesti cu gandul e ok, e ok, totul o sa fie ok, avand in vedere campaniile media mai mult sau mai putin explicite despre noul bau-bau al lumii europene. n-am avut probleme cu niciun palestinian in tel aviv, dimpotriva, au fost poate mai draguti decat coreligionarii mei, n-am avut nicio problema nici cu iranienii si nici cu indonezienii musulmani din barcelona, da, am fost batut de ziua mea la bruxelles, hm. nu stiu cum sta treaba dupa toate elvenimentele astea. acum trebuie sa vizitez un prieten in dubai si sincer nu mi-am pus deloc problema unei arabitati agresive, dimpotriva o vad ca pe o arabitate traind in lux si magie gen 1001 nopti printre zgarie-nori si piscine cu cea mai curata apa. Daca ar fi sa ma gandesc la Fes, da, situatia e alta. La fel ca si orice e Egipt. Acolo o sa vad mai intai saracia si probabil minicriminalitatea care vine odata cu saracia, dar din nou, nu stiu daca sunt eu inconstient, daca intr-adevar e ceva scary la mijloc sau ar trebui sa las lucrurile sa se intample.

Asa ca nu am niciun raspuns de dat, dar iti multumesc pentru tema de gandire! :-)

xoxo
O.

nume spunea...

:) Da` mi-a placut raspunsul tau care nu e.
Si cum e fara tv? Asa-i ca n-ai mai mult timp liber? Ce nu mai pierd acolo, pierd pe net.

Ma sperie mai tare faptul c-am rugat un aproape necunoscut sa aibe grija de mine in Fes. E barbat si e de-al locului, dar cred ca nu-mi place ideea de a depinde de el. Pana acum, de fiecare data cand am calatorit singura (inclusiv ocaziile in care m-am intalnit cu genul asta de seminecunoscuti), am fost de capul meu, dar acum ma gandesc ca mai bine sa nu, pentru ca din Tunisia (am fost cu ai mei) am amintiri amestecate, mi-a placut tara, dar m-au capiat tunisienii. Dar se-ntampla in 2000 cand eram mai frageda :) Acum ma astept sa fie respectuosi cu babetul.
Deocamdata discutia e doar teoretica, nu mi-am luat bilete pentru ca nu m-am invoit de la seful `al mare, doar de la sefa directa uffff

nume spunea...

mmm nu, nu ma duc, nu-s suficient de motivata sa mai fac foamea inca o luna ca sa ma duc 3-4 zile la Fes; cum m-am hotarat tarziu, n-am gasit zboruri ieftine.