miercuri, 4 ianuarie 2012

Infantilisme

Continuu sa visez casa si familia dinainte de 1997. Ala a fost anul in care mi-am schimbat camera (s-a insurat fratele meu si a plecat) si am inceput sa ma visez scurt, mereu inainte de trezire, in hoteluri necunoscute. Dar in visele profunde, lungi si cu actiune, sunt in camera cu iedera in care am crescut.
In 2004 m-am mutat singura. Am amenajat cu ai mei, am proiectat noi mobilele, tata a pus parchetul ales de mine, totul e al nostru si numai al nostru, pana si plantele sunt puse de noi sau mostenite de la bunica odata cu apartamentul. Desi acum am amintiri placute si cateodata ma gandesc ca sunt acolo ca sa adorm linistita, ma stresa teribil zgomotul strazii, dormeam prost si aveam des angoase (in stagiile dure - onco pediatrica, neonato). Imi placea sa-mi chem prietenii si sa ma duc la cei care se mutasera singuri sau in cuplu. Cu toate astea, cand ai mei plecau in concediu si mergeam sa le ud florile, ramaneam peste noapte acolo. Coltul de balcon acoperit cu iedera (care noaptea prindea viata si nu ma lasa sa dorm) ma seda ziua. 

Niciuna din camerele de hotel in care ma vad inainte de trezire nu ma nelinisteste. Imi place sa calatoresc, nu ma simt pierduta (spre deosebire de tiz care dispera daca ne certam intr-o tara straina si se poarta ca un copil pierdut intr-un supermarket), mi s-a intamplat sa ma simt ca acasa, sa recunosc strazi, sine de tramvai, interioare de biserici protestante si cladiri in Stockholm, fara sa le fi vazut vreodata. 
D-asta ma uimeste persistenta casei si familiei dinainte de 1997. In vise nimic nu s-a schimbat de la 18 ani. In urma cu cateva zile eram iarasi in camera cu iedera, dar pe geam se zarea, in sfarsit!!, blocul pe care il vad acum cand scriu din Madrid.

3 comentarii:

Cora_ spunea...

locul meu "de uitat de toate" era in camarutza alba, la tara la bunica. uneori ma imaginez acolo, cand ma relaxez la yoga si functioneaza excelent relaxarea, dar de visat nu ma visez niciodata acolo.
P are acelasi vis recurent, se face ca locuieste intr-o casa de ceva vreme si ca descopera culoare noi in casa, cu piese de care nu stia... si se bucura de fiecare data ca are spatiu in plus. e adevarat ca el a suferit intotdeauna de lipsa de spatiu(desi a avut intotdeauna muuuult). :))

nume spunea...

Mi se pare tare fain visul lui P, dadator de solutii noi :)

Cora_ spunea...

P viseaza muuuult si bizaroid, acum cateva zile imi spunea ca a visat ca aveam un condo in Florida, pe malul unui fluviu(???) si cu o terasa imensa cu vedere spre fluviu si munti(???). si faceam un party, lumea era pe terasa si admiram pe malul celalalt pe unii care faceau parapanta(ceva de gen). la un moment dat unul dintre parapantisti vine spre noi(era imbracat in Superman) si aterizeaza fix pe terasa. Si ii spune lui P ca e ametit si ca-i vine sa vomite. P ii spune sa respire rar, etc... da' superman vomita sub privirile invitatilor...
what the f..ck, zic? superman vomitand la noi pe terasa... :)))