marți, 31 august 2010

Fosta secretara mi-a spus odata ca parca as vorbi ruseste; i-am raspuns ca am cel mult accent balcanic, daca nu ma crede ca e romanesc puro y duro.
Actuala ma intreaba azi de ce nu renunt la accent, ca e prea puternic. I-am explicat ca nu mi-l aud pentru ca am invatat limba tarziu, dar cred ca n-a sinapsat. M-a intrebat daca stau cu romani. "Nu cunosc niciunul, vorbesc romana juma de ora de 3 ori pe saptamana, cu mama. Si scriu in engleza, dar nu vorbesc ca n-am cu cine".
Am intrebat-o de ce nu se manifesta deranjata si de accentul caraibian al unui coleg; "asa e accentul de acolo", mi-a zis. M-am abtinut s-o intreb cate limbi straine vorbeste ea si daca crede ca le vorbeste bine.

Cu asta, draga Maria José, s-a terminat. N-ai decat sa te ingropi in hartii ca pe mine nu ma plateste nimeni sa te scot de sub morman. Iar pentru durerea de cap cere sfatul medicului de familie ca d-aia-l ai. Vezi tu, nici macar accentul meu nu e gratuit.

6 comentarii:

lektor spunea...

hahaha, e buna asta cu de ce nu renunti la accent :)

recunosc ca nu tin minte sa mi se fi spus asta pina acum :)

nume spunea...

:) e profunda (din Spania profunda), o fi facut scoala la postasi.
S-a plimbat pe varii continente, nu stiu de ce se poarta de parca n-a vazut straini in viata ei.

nume spunea...

lektore, de ce ma tii la usa? faci curat? sau dai petrecere cu circuit inchis?

Cora_ spunea...

"Mama-i dusă-n sat! Cu dorul
Azi e singur puişorul,
Şi-am închis uşa la tindă
Cu zăvorul"...

nume spunea...

hehehe nostalgica, eh? grea toamna fara must.

Cora_ spunea...

si eu care credeam ca sunt spirituala... tinda, zavor, lektor, blog, nume la usa... :)
Aia cu toamna si cu mustul e adevarata, insa.